torsdag 5 juli 2012

Kiwi och assholes

Jag är lat och orkar inte komma på nåt vettigt just nu för jag jobbar hela tiden, så jag snor upplägget från Isabella:


Vilken svordom använder du mest?
Jävla, om det nu räknas som en svordom nu för tiden?

Äger du en iPod?
Ja, en nano som jag aldrig använder längre.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Beror på hur jag jobbar, men som tidigast 06:55.

Hur många resväskor äger du?
Jävligt spännande fråga som ger djupa insikter om min person. Två.

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
Ehm. Känner inte så många barnfamiljer, så jag antar med en vän? Alltså jag gillar kids. Egentligen är jag nog helst rätt mycket själv, jobbar med människor hela dagarna så när jag är ledig vill jag mest sitta i soffan och glo. Sån är jag.

När var senast någon stötte på dig?
Ptja, senast jag uppfattade att nån stötte på mig var väl när jag var singel. Snart två år sen kanske?

Vad åt du till middag senast?
Fläskfilé och vinmarinerade potatisklyftor.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Förmodligen. Men det kan jag bjuda på!

Vilket riktnummer befinner du dig i?
08.

Är du blyg inför det motsatta könet?
Gillar det här med att kön är binärt... Men nej, jag är inte mer blyg inför killar än för andra.

Vilken film kan du alla replikerna till?
"South Park: Bigger, longer and uncut" och "Sagan om ringen". För jag är en nörd.

Pratar du några andra språk?
Engelska.

Diskar du din egen disk?
Ja, om det är min tur att diska.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Alltså gud vilken heteronormativ frågegrej det här var! Men okej - jag har aldrig utgått från att killen ska bjuda mig när jag har varit på dejt och jag är inte särskilt bekväm med att han gör det om jag inte vet ifall det blir en fortsättning på dejtandet så att jag i så fall får möjlighet att bjuda igen.

Vad har du med dig in på bion?
Popcorn och cola! Annars gills det knappt som biobesök.

Har du en blogg?
Ja. Men det får man väl inte säga i det här landet?

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?Kan inte säga ett enda, det är flera som är viktiga. Snäll, smart, rolig, allmänbildad, empatisk. Och gärna nördig! Nördar är passionerade och fattar det här med att snöa in sig på saker, och behöver i allmänhet inte bli "underhållna" hela tiden heller.

När sov du senast på golvet?
Nån gång förra sommaren kanske?

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Beror väl på vilken funktionsnivå man vill ha mig på. Fem timmar kan jag ta mig igenom dagen något så när, vill man få något annat än morrande till svar när man pratar med mig så åtminstone sju timmar och helst åtta.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?Det beror på sammanhang och mottagare. Viktigt i akademisk text och när jag vill göra ett gott intryck, men jag går inte omkring oombedd och rättar folk. Huvudsaken är faktiskt att man gör sig förstådd.

Vad var det senaste du åt?
Lite ruccola kan det ha varit. Men snart ska jag äta jordgubbar!

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Gud nej! Jag vågar inte ens åka Fritt Fall.

Tycker du om att krama folk?
Är inte superkramig, men det är väl trevligt.

Äger du en digitalkamera?
En kompaktkamera och en systemkamera.

Vad är du allergisk mot?
Kiwi och assholes.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Robert, tydligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar