måndag 19 mars 2012

Välkommen!

Hej och hå. Häromdagen när jag stod och diskade och diskuterade feminism med min kille (det är sånt medvetna medelklasspar gör i Aspudden, typ) så kom jag att tänka på en sak.

Jag kom att tänka på uttrycket "Men det får man väl inte säga i det här landet!" som alla människor som menar att PK i själva verket är en förkortning för "Pest och Kolera" använder i tid och otid och hur roligt det vore med en feministisk och på många sätt väldigt politiskt korrekt blogg som hette just det, bara för att det någon gång i framtiden skulle ladda om uttrycket så att alla som idag slentrianslänger sig med det så fort de vill uttrycka en rasistisk, sexistisk eller allmänt puckad åsikt var tvungna att i samma ögonblick tänka på bloggen "Men det får man väl inte säga i det här landet!".

Det hela funkade dock inte så bra med mitt nuvarande domännamn och min tidigare väldigt sömniga och bortglömda blogg, så jag tänkte att jag provar på hur det känns att blogga under det här namnet. Om det känns som ett lika awesome namn och koncept om en månad som det gör nu, då kanske bloggen får bli en mer permanent variant med Wordpress and the whole shebang, annars så kanske jag kryper tillbaka in under den sten som jag kom från. 

Hanna heter jag i varje fall, för den som inte känner mig sen tidigare. Jag är 24 år gammal och har just lämnat studentspexiga Uppsala för surdegstäta Hägersten för att förhoppningsvis hitta ett roligt och stimulerande jobb som socionom någonstans i huvudstaden med omnejd. Jag är en sucker för femtio- och sextiotalsporslin, Annika Norlins samlade verk samt tedrickandets ädla konst. En vandrande kliché. 

Men det får man väl inte säga i det här landet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar