torsdag 22 mars 2012

Frequently Asked Questions

Eftersom jag har tänkt ösa på med åtminstone ett inlägg om dagen, hur meningslöst det än är, så tänkte jag berätta för er att jag har varit på arbetsintervju idag. Det gick så där - kändes varken som att jag nailade det eller var helt katastrofal - så jag lägger det på hyllan ett tag och försöker att inte fundera mer på det förrän jag vet.

Istället så intervjuar jag mig själv lite grann här i bloggen med några vanliga arbetsintervjufrågor!

Berätta lite grann om dig själv!
Okej, sjukt tråkigt att skriva den mest basala informationen om mig själv eftersom jag utgår från att ni redan har koll på det - så några grejer ni eventuellt inte visste:

  • Jag har varit med i Vi i femman i radio. Det var mina typ två månader av glory under grundskolan. Åkte dock ut mot ett lag som svarade på utslagsfrågan innan domaren hade gett dem ordet. Assholes.
  • Senast jag grinade en skvätt var i helgen när jag och David såg "Big Fish". Förjävla bra film.
  • Jag blir sjukt grinig och missmodig när saker och ting är i obalans. Exempel - jag blev på så jävla dåligt humör av vardagsrummet i den här lägenheten innan vi hade kommit på hur soffan skulle stå att jag inte stod ut med att vara inne i det rummet. Det liksom kliar i mig som när man har på sig en stickig kofta.
  • David kallar mig för "Bröd". Förklaring? Min svärmors ena hund heter Nanna, David gillar naan-bröd och kallar således henne för Naan-brödet. När han träffade mig så började han kalla mig för Hann-brödet, och med tiden har det blivit "Bröd". Jag är inte överdrivet förtjust.
  • Jag har aldrig orkat läsa klart någonting av Kafka.
Vilka är dina starka sidor?
Jag är eftertänksam, bra på att lyssna och jävligt rolig när andan faller på. Sen inbillar jag mig att jag är ganska snäll också. Vill väl för det allra mesta.

Sen är jag typ en naturkraft när jag har bestämt mig för nåt. Då ska det hända nununu och ingenting kan stoppa mig. Det har resulterat i en och annan halvvind tavellist, men å andra sidan så får jag saker och ting gjorda!

Och så har jag bitchin' hårkvalité också. Och starka benmuskler! Laga mat och baka är jag också rätt grym på.

Vilka är dina svaga sidor?
Jag är lite feg ibland, och jag låter människor trampa på mig lite för ofta bara för att få slippa bråka.

Vad ska du göra ikväll?
Okej, den frågan har jag faktiskt aldrig fått men nu orkade jag inte mer. Ikväll ska jag på inofficiell dejt med David, vi ska käka ute nånstans och sen ska vi se "Wuthering Heights" på bio, men först så ska jag diska.

Vad ska ni göra ikväll? Nån som har sett filmen?

2 kommentarer:

  1. Vänta nu, vänta nu, vänta nu... ska ni se Wuthering Heights? På bio? Så här 80 år efter filmen hade premiär? Eller har det kommit en nyinsplening? SPILL!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ligger ca 80 år efter alla andra... Nej men regissören som gjorde Fish Tank har spelat in en ny version. Riktigt bra, faktiskt. Framför allt galet bra foto.

      Radera